باغ گل كوكنهوف(Keukenhof) در هلند


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 2 آذر 1395
بازدید : 176
نویسنده : rahnama-safar

باغ گل كوكنهوف(Keukenhof) در هلند

كوكنهوف (به هلندي: Keukenhof) يا باغ اروپا، يكي از محبوبترين و ديدني­ترين باغ هاي كشور هلند در جنوب آمستردام نزديك شهر كوچك ليسه (Lisse) و لايدن است كه هر ساله با آغاز بهار  به مدت ۲ ماه بازگشايي مي‌شود كه با نام جشنواره ي لاله هم شناخته مي شود و  بزرگ ترين جشنواره ي گل لاله در جهان است و معمولا از ۲۲ مارس تا ۲۰ مه اين مجموعه باز است و همه ساله حدود ۷۰۰ هزار نفر از اين باغ بازديد مي‌كنند.

باغ گل كوكنهوف بزرگترين باغ گل دنيا است كه به سبك باغ هاي انگليسي طراحي شده و بالغ بر ۳۲ هكتار وسعت دارد و در آن ۴٫۵ ميليون گل لاله در ۱۰۰ گونه وجود دارد ، طبق آمار وب سايت رسمي باغ كوكنهوف، ساليانه تقريبا در حدود ۷ ميليون پياز لاله در اين باغ كاشته مي شود كه برخي از اين گلها در تمام طول فصل نيز داراي گل مي باشند. همچنين اين باغ ۸۷ گونه درخت به تعداد دو هزار و ۵۰۰ اصله را نيز در خود جاي داده است

فضاي بيروني باغ پر است از گل هاي زيبا مانند لاله، اركيده، ميخك، زنبق، سوسن، رز، نرگس و نيلوفركه از گل هاي شاخصي هستند كه در باغچه هاي رنگارنگ كوكنهوف كاشته شده اند، البته اين باغ به لاله هايش معروف است و در نگاه گذرا هم تنها لاله هاي رنگين ديده مي شوند و ديگر گل ها در فضاهاي سقف دار نگهداري مي شوند.

اين باغ به عنوان پارك اروپا معروف و مشهور است، بنابراين بايد به اندازه ي كافي بزرگ هم باشد تا لايق چنين صفت ارزشمندي شود، متاسفانه فعلا تنها در سال مي شود ۸ هفته به ديدار اين پارك بزرگ و كهن رفت؛ تا به حال حدود ۵۰ ميليون نفر از اين باغ ۸ هفته اي ديدن كرده اند كه ۷۵ درصد آن توريستاني بودند كه از ۱۰۰ كشور مختلف آمده بودند.

در باغ گل كوكنهوف ۱۵ كيلومتر مسير پياده روي ايجاد شده است تا گردشگراني كه به بازديد اين باغ مي آيند، بتوانند در مسيرهايي زيبا كه با گل هاي رنگارنگ، رويايي شده اند قدم بزنند؛ اين مسيرهاي پياده روي از ويژگي هاي مهم اين باغ گل به حساب مي آيند و حدودا ۴ ساعت طول مي كشد كه پياده همه ي باغ كوكنهوف را طي كنيد.

تمامي گل هاي باغ با دست و بدون كمك ماشين آلات كاشته مي شوند و سي نفر تمام وقت در اين باغ به عنوان باغبان كار مي كنند . باغ كوكنهوف به عنوان يكي از زيباترين مكان هاي ساخت بشر توسط سازمان جهاني توريسم معرفي شده است.

منبع: سايت راهنماسفر




:: برچسب‌ها: باغ گل كوكنهوف(Keukenhof), باغ گل كوكنهوف, باغ گل كوكنهوف در هلند ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








راهنمای سفر و گردشگری - طبیعت گردی در ایران - جاذبه های گردشگری و توریستی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

RSS

Powered By
loxblog.Com